Koper op Marktplaats komt TV niet ophalen, Verkoper neemt wraak op geniale manier

6 Min Read

Je weet hoe het gaat op Marktplaats: je denkt een leuke deal te sluizen, en dan laat de koper je gewoon zitten. Deze verkoper van een gloednieuwe smart TV kreeg dit ook voor zijn kiezen, maar zijn wraakactie was zo briljant dat zelfs de meest doorgewinterde handelaars er versteld van staan.

Perfecte Marktplaats deal gaat volledig mis

Op Marktplaats ging een gloednieuwe Toshiba 32 inch smart TV voor een zacht prijsje over de digitale toonbank. Na wat stevig onderhandelen kwamen koper en verkoper tot een deal van €120. Afspraken werden tot in de puntjes gemaakt. De verkoper zou de Marktplaats-TV zelfs bij zijn zoon in Zwijndrecht achterlaten — alles netjes geregeld. De koper beloofde stipt aanwezig te zijn.

Maar toen kwam de klap. Op de afgesproken dag liet de koper het compleet afweten. Geen telefoontje, geen berichtje, helemaal niets. De verkoper stond daar met zijn TV en een enorme teleurstelling. Wat een rotstreek! Net zoals andere kopers die niet opdagen, dacht deze persoon waarschijnlijk dat er geen consequenties zouden volgen.

De verkoper was woedend. Uren van zijn kostbare tijd verspild, benzinekosten gemaakt, en dan dit. Hij had de TV al aan vrienden verteld, plannen gemaakt met de opbrengst. Nu zat hij opgescheept met een ongewenst toestel en een lege portemonnee. Sommige mensen denken kennelijk dat ze alles kunnen maken, maar deze verkoper had andere plannen.

Het zou niet bij een gewone klacht blijven. Deze man ging de onbetrouwbare koper een lesje leren dat hij nooit meer zou vergeten.

Koper laat verkoper compleet zitten

Negentien uur werd negentien dertig. De koper, die zou arriveren in een zwarte Opel, liet niets meer van zich horen. Geen appje, geen belletje, geen afmelding. De zoon stond klaar met de TV, de verkoper wachtte geduldig bij de telefoon. Tevergeefs natuurlijk. Wat begon als een vlekkeloze verkoop veranderde in pure frustratie en verspilde tijd.

Net zoals andere verhalen waar mensen hun afspraken niet nakomen, dacht deze koper waarschijnlijk dat er geen gevolgen zouden zijn. De verkoper had alles perfect geregeld en kreeg dit voor zijn moeite terug.

Verkoper bedenkt briljante wraakactie

De verkoper besloot het er niet bij te laten zitten. Na uren van frustratie en teleurstelling pakte hij de situatie op een totaal onverwachte manier aan. Geen scheldkanonnades of ruzie, maar een subtiele wraakactie die zelfs de meest doorgewinterde Marktplaats-gebruikers deed opkijken.

Hij plaatste namelijk dezelfde advertentietekst opnieuw online, maar nu met een geniale twist. De nieuwe advertentie kreeg de toevoeging “speciale aanbieding voor mensen die wél hun afspraken nakomen.” Daarbij gaf hij subtiel aan dat potentiële kopers hun komst extra moesten bevestigen, compleet met humoristische voorwaarden. Het mooiste detail was nog wel de eis dat kopers graag mochten verschijnen in een zwarte Opel, met daarbij de toevoeging “géén vereiste, wel aanbeveling.”

De wraakactie was zo briljant doordacht dat andere gebruikers massaal begonnen te reageren. Sommige mensen hebben kennelijk creatieve manieren om onbetrouwbare types een lesje te leren. De advertentie ging compleet viraal en toonde aan dat je ook met humor en slimheid kunt terugslaan. Lees het gesprek en reacties hieronder:

Marktplaats TV
Marktplaats TV

 

Actie wordt viral hit op sociale media

De geniale wraakactie van de verkoper verspreidde zich als een lopend vuurtje over het internet. Binnen enkele uren na het plaatsen van de vernieuwde advertentie begonnen andere Marktplaats-gebruikers massaal te reageren. De subtiele humor en briljante manier van omgaan met onbetrouwbare kopers sprak zoveel mensen aan dat het verhaal al snel trending werd op diverse sociale media platforms.

Wat begon als een simpele frustratie over een niet-opdagende koper groeide uit tot een waar internetfenomeen. De advertentie inspireerde andere verkopers om vergelijkbare creatieve eisen op te nemen in hun eigen advertenties. Opeens doken er overal op Marktplaats berichten op waarin verkopers met een knipoog verwezen naar de originele viral wraakactie. Sommige verkopers voegden humoristische voorwaarden toe zoals “alleen serieuze kopers die daadwerkelijk verschijnen” of “zwarte Opels krijgen voorrang.”

Op discussiefora werd het verhaal uitgebreid besproken door gebruikers die de inventieve aanpak prezen. In plaats van agressief of confronterend te reageren had deze verkoper bewezen dat je op slimme wijze wraak kunt nemen zonder je waardigheid te verliezen. Het fenomeen wordt inmiddels beschouwd als een licht viral moment binnen de online handelsgemeenschap, waarbij de oorspronkelijke advertentie nog steeds wordt gedeeld en besproken.

Deze geniale wraakactie bewijst dat creativiteit en humor soms veel effectiever zijn dan schelden en tieren! In plaats van zich druk te maken over één onbetrouwbare koper, creëerde deze slimme verkoper iets dat duizenden mensen heeft vermaakt. Deel dit verhaal met je vrienden als je ook fan bent van dit soort briljante oplossingen!

Share This Article